2014. máj. 3.

Gaja szurdok és a Római fürdő

A hosszú hétvégén mindenképpen ki akartunk szabadulni a természetbe. Több okunk is volt rá... egyrészt szeretünk az erdőkben, réteken, sziklákon bolyongani, sétálni... másrészt közeledik a túraszezon és téli punnyadásból fel kell pörögni, el kell kezdeni erősíteni :)

El is indultunk Jásd-ra. Ahogy leszálltunk a buszról és megtettük az első pár száz métert az ég el kezdett dörögni, a szél feltámadt és a felhők is kezdtek gyülekezni felettünk.

Amíg vártuk, hogy mi legyen a következő lépés (hazafutás vagy folytatás), addig virágoztunk kicsit. Mondanom sem kell, hogy itt áztunk el először az út alatt... ebből kitalálható, hogy folytattuk utunkat :)

Remek ötlet, hogy a természetet nem csúfítja el mesterséges híd. Kicsit autentikusabb farönkökön és köveken átkelni.

Több kisebb vízesés is található a Római fürdő néven ismert igen kedvelt látványosságig.

Nincs mindenhol tisztítva az ösvény. Kicsit dzsungel hangulatot kölcsönöz neki :)

Mire idáig eljutottunk már erőteljesen dörgött az ég. Néha kisebb eső is elkapott minket, de a látvány kárpótolt mindenért. (kicsit aggódtunk a képek miatt... kevés fény... stb) A rossz idő ellenére rengeteg turista volt. Babakocsis családokkal is találkoztunk.

Lassan elindultunk Tés irányába a Kék Négyzet által jelölt úton. A buszindulásig még volt időnk. Útközben még fotóztunk egy Gyászcincért...

Gyászcincér
Elvileg/gyakorlatilag a jelölést követve 3-4 km lett volna a táv.... DE.... a fakitermelés és az új tanösvény kialakítása miatt eltűntek a jelölések... elég jól eltévedtünk... a buszt lekéstük a vihar elkapott minket és cirka 8-10 km-et tettünk meg esőben... Nagyon eláztunk mire beértük a Tés-re. Az első kocsmába betértünk átmelegedni és inni egy jó forró kávét.
Itt találkoztunk egy másik párral akik előző nap tévedtek el ugyanígy :)

Az utolsó busz indulásáig még a közeli repce földeket látogattuk meg.