2013. jún. 30.

Kirándulás Dobogókőn 4.rész

A mostani bemutató a Thirring szikla, Eötvös szikla és a Palócz-Peitler sziklákról fog szólni. Ezek a sziklák alig 2km-es túraútvonalon helyezkednek el. Pont a rövidsége miatt határoztuk el, hogy többször is megnézzük egy-egy hosszabb túra utáni levezetéseként vagy vacsora előtt pihenésképpen. Nem bántuk meg, nagyon látványosak a hatalmas sziklatömbök amik mint valami várbástyák oltalmazzák a hegyet. Ezt a körutat Turul körútnak is nevezik, mivel a túraútvonal alaprajza kitárt szárnyú Turulmadarat ábrázol. 











A Thirring körút zárása ez a jelölt kő:


3 megjegyzés:

  1. De jó képek! Nagyon jó túra lehetett. Erről jut eszembe, hogy de régen voltam már túrázni. Tavaly szeptemberben az Alpokban voltam utoljára...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi :)
      akkor itt az ideje, most lehet menni, nem vészesen meleg a nyarunk :)
      mi a Balatonnal vagyunk így, már nem is emlékszem mikor voltam benne utoljára...

      Törlés
    2. Én gyöngyösi lévén idén még nem jártam a Mátrába, vagyis túrázás céljából. Bár ennek megvan az oka, gyarapodik a család és nem a legjobb a túrázáshoz. De majd hármasban :)

      Törlés