2013. jún. 28.

Kirándulás Dobogókőn 3.rész

Ha már Dobogókőn vagyunk akkor a Zsivány-sziklát sem szabad kihagyni. Ezek a gyönyörű, hatalmas 25-30 m magas sziklafalak két 100 m hosszú sikátort zárnak közre, amiket egy ferde hasadék köt össze. Állítólag a nevét a IV. Béla király itt elrejtett kincseit kereső rablók búvóhelyéből eredeztetik.

Mi többször is voltunk a szikláknál. Egyik alkalommal a szállástól induló ösvényen mentünk. A másik alkalommal a parkoló felől indultunk. Így a Kanyargós-völgyben csörgedező patak mentén lévő gyönyörű fenyvesben sétálhattunk.  Több helyen is pihenők is vannak telepítve, és magán a patakon egy aranyos kis híd visz át.

Az erdőben több helyen is találkoztunk a képen látható menedékekkel.

Keresztül-kasul körbejártuk a sziklákat. Majd meg is másztuk...

A fák gyökérzete megihlette Bettit. Ha nem figyel az ember könnyen hasra eshet :)

Tudom, hogy a méretek nem mindig látszanak egy-egy képen, ezért próbáltunk minden túrán legalább egy képet csinálni egymásról amivel érzékeltethetőek az arányok.

Következő alkalommal a Thirring-sziklákhoz kalauzolunk el titeket.

1. Sok szép kirándulás emlékét ébresztették bennem a képeitek. Mert sajnos, amit ti most lelkesen felfedeztek, azt én már lassan elfelejtem...

1. köszi :)
      Örülünk, hogy kellemes emlékeket idézünk fel. Remélem másokban meg a kíváncsiságot keltjük fel, hogy látogassanak el ide.